,

Az aggódás megbetegít, ha nem győzöd le!

Aggódás cover fotó
A magyarok között az aggódás leggyakoribb oka az egészség, mutat rá a Nielsen fogyasztói bizalmi indexe: a válaszadók több mint egyötöde nevezte meg elsődleges vagy másodlagos fő félelemként. A Generáli Csoport által, a 18-59 éves korosztályban végzett felmérés is alátámasztja ezt, mely szerint mi, magyarok leginkább a pénzünket féltjük – azt követi az egészségünk – olvashatjuk a hvg.hu oldalán.
 .

Aggódás okai

  • bekövetkező haláleset miatt anyagi helyzete bizonytalanná válik (10-es skálán 5,7-es átlag jött ki a válaszadók értékelése alapján),
  • munkahely elvesztésből (5,6),
  • baleset vagy betegség miatti munkakiesésből (5,6) adódó pénzügyi bizonytalanság,
  •  a lakáskár
  • közúti balesetek (a megkérdezettek 21%-a tart)
  • eladósodás
  • daganatos betegségek

Ami a baleseteket illeti, a többség (29%) nem saját épségét, hanem a gyermekeit félti.

Aggódás kezelése Bach-virágterápiával.

Aggódás hatással van fizikai állapotunkra.

A stressz, a túlzott aggódás megbetegíthet

A hosszú ideig fennálló negatív stresszhatások, ha azt nem tudjuk kezelni, akkor komoly betegségek kiváltói lehetnek. Idővel súlyos testi és lelki problémákat okozhatnak, amely rossz esetben az élet megrövidüléséhez is vezethet.

A stressznek két nagy fajtája van, az akut és a krónikus – mondta el a Heti Válasz Online-nak Dr. Hidasi Zoltán PhD neurológus, pszichiáter. Az akut stressz egy nagyobb, súlyosabb lelki megrázkódtatás következménye, míg a krónikus stressz hosszabb időn keresztül, heteken vagy akár éveken át tartó, de többnyire enyhe vagy hullámzó intenzitású. Az egészségre mindkettő veszélyes lehet, de a hétköznapokban egyértelműen a krónikus stressz okoz gyakoribb problémákat

A stresszel való megküzdés viszont tanulható, fejleszthető. Alapvető stresszkezelő technikája persze mindenkinek van, de sok esetben ez nem elég. Sokan kémiai szerekhez nyúlnak, alkoholhoz, drogokhoz, cigarettához, hogy el tudják viselni a lelki megterhelést. Ezek viszont nagyon sokat ártanak az egészségnek. A legegyszerűbb stresszkezelő technikák egyike a rendszeres mozgás, ami kifejezetten stresszcsökkentő hatású, de el lehet sajátítani egyszerű relaxációs módszereket, is mint az autogén tréning vagy a progresszív relaxáció. A Bach-virágterápia is jó megoldás a stressz csökkentésére, az aggódás legyőzésére és egy új életvitel elindításának megtámogatására.

 

Aggódás a túl nagy feleleőőség miatt.

Ha a túl nagy felelősség nehezedik ránk, akkor az ELM eszencia segít.

 

Bach-virágok az egészségért

Összegyűjtöttem azokat az eszenciákat, amelyek segítséget nyújthatnak, ahhoz, hogy változtatni tudj életeden, és ahhoz való hozzáállásodon. Hisz az, hogy hogyan éljük meg a stresszt, az azon múlik, hogy hogyan állunk ahhoz a helyzethez.

  1. A tudod, hogy mitől félsz konkrétan akkor válaszd a MIMULUS – Bohócvirág eszenciát. Félsz a betegségtől, attól, hogy elveszíted a munkahelyed, vagy, hogy balesetet fogsz szenvedni. Vagy olyan hétköznapi félelmeid vannak, mint a pók, vagy a tömeg, vagy a repülés, csak, hogy néhányat említsek.
  2. Ha másokat féltesz, mások miatt aggódsz túlságosan, akkor a RED CHESTNUT – Vörös virágú vadgesztenye eszencia lesz neked való.
  3. Ha úgy érzed, hogy túl nagy felelősség nyomja a válladat, amivel nehezen boldogulsz, akkor az ELM – Szilfa fog segíteni abban, hogy visszanyerd az önbizalmad és csak annyit vállalj el, amire valóban képes vagy.
  4. Ha nem tudsz nemet mondani, akkor a CENTAURY – Kisezerjófű segít megtanulni azt. Ne hagyd, hogy a kollégáid vagy a családod és barátaid, olyan feladatokat is rád sózzanak, ami nem a te kompetenciád. Ez nagyon komoly stresszforrás sokaknak!
  5. Ha nagyon ki vagy merülve fizikailag és lelkileg, akkor az OLIVE – Olajfa fog segíteni regenerálódni.
  6. Ha mindig a legjobbat akarod kihozni magadból, saját magad hajcsára vagy. A maximalizmust világbajnoki szinten űzöd, akkor a ROCK WATER – Forrásvíz eszenciát használd, hogy mérsékeld ezt és a saját képességeidnek megfelelő célokat tűzz ki magadnak.
  7. Ha képtelen vagy lazítani, nem tudsz kiszállni a mókuskerékből, akkor a VERVAIN – Vasfű eszenciát használd.
  8. Ha a végsőkig kitartasz, mert a lelkiismereted ezt diktálja, akkor az OAK – Tölgy segít megtalálni az arany középutat és helyesen beosztani az energiádat.
  9. Ha állandóan jár az agyad, a munkán kattog vagy más dolgokon, és emiatt nem tudsz aludni, akkor a WHITE CHESTNUT  – Fehér virágú vadgesztenye gyógyír segít ebből a körforgásból kiszállni. Nem véletlenül kombinálták a RESCUE keverékkel és önálló termékként RESCUE NIGHT néven kerül forgalomba. Nagyon sok embernek hoz megoldást ez a kombináció, az alvásproblémáira.
  10. Ha nagyon kritikusan szemléled magad, állandó hibákat találsz magadban és másokban is, akkor a BEECH – Bükk segít ezt megszüntetni és mindent a helyén kezelni.

És fogadjatok meg még egy tanácsot. Legyen nálatok mindig RESCUE keverék, hogy a stresszes, feszült helyzetben is meg tudjátok őrizni a harmóniátokat. Ne tudjon kibillenteni egy beszólás, egy rossz hír, egy vita, vagy bármi. Ne a félelem és aggódás legyen az úr rajtad, hanem képes legyél cselekedni és a megoldásra koncentrálni.

Alkalmazás

A RESCUE keverék 5 eszencia kombinációja, ami átsegít a nehéz pillanatokon, használata nagyon egyszerű csak 4 csepp, vagy 2 fújás, ahogy az egyedi Bach-virágeszenciák alkalmazása is gyerekjáték. Az utóbbi esetben csak 2 csepp kell a kiválasztott eszenciából, belecsöpögtetni egy pohár vízbe és azt elkortyolni.

0 válaszok

Szólj hozzá

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.