,

Az igazságtalanság sebe

igazságtalanság sebe

Az igazságtalanság érzése, az igazság melletti kiállás nagyon jellemző volt egész életemben. Védeni a gyengébbeket, a kiszolgáltatottakat, kiállni azok mellet, akik nem tudják érvényesíteni akaratukat, akik önhibájuk mellett lettek kiszolgáltatottak. Talán ezért is ragadott meg egy neten olvasott cikk, ami az igazságtalanság sebéről és a Bach-virágok témájáról íródott.

Sebeink, mint tanítók

Lise Bourbeau nevéhez köthető az öt érzelmi seb meghatározása, ami kora gyermekkorunkban ért hatások miatt alakulnak ki és végig kísérik az életünket. Leggyakrabban szüleinkkel való kapcsolataink a meghatározóak a sebeink kialakulásában. Megjelenik viselkedésünkben, érzelmeinkben, reakcióinkban, de még testalkatunkban vagy fizikai betegségeinkben is tetten érhetőek, melyek elfedik az adott seb jelenlétét.

A sebek a részeink, amik azzá tesznek minket, akik vagyunk. Nem határoznak meg bennünket, de meghatározzák a megtanulandó leckéket. A feladat nem az, hogy kitöröljük a sebeket, hogy mélyre bezárjuk őket, hogy hagyjuk, hogy ellopják az életünket, hogy haragudjunk rájuk, vagy hogy hibáztassuk őket azért, amit szerencsétlenségnek érzünk, ami aláássa, zavarja vagy megakadályozza, hogy boldogok legyünk. A feladat az, hogy felismerjük, mit taníthatnak nekünk.

Ezeknek a sebeknek a megértése elengedhetetlen ahhoz, hogy változtatni tudjunk életünkön és kapcsolódásainkhoz, mert ha még nem is vagyunk vele tisztába, de ezek a sebek a párválasztásunk szűrői is. Ahhoz, hogy megértsük sebeink természetét, meg kell vizsgálnunk, hogy kik azok, akik visszatükrözik nekünk azt, amit nem látunk magunkból, méghozzá a múltunk történései, egy élethelyzet és egy kapcsolataink összefüggésében.

Linse Bourbeau munkássága során azt figyelte meg, hogy minden emberi szenvedést öt sérülésben lehet összesűríteni. Ezek a sérülések, amelyek az életünk előrehaladtával megjelennek a következők:

  • Elutasítás sebe
  • Elhagyás sebe
  • Magalázás sebe
  • Árulás sebe
  • Igazságtalanság sebe

Ezeknek az elrejtésére különböző technikákat, ahogy a szerző hívja maszkot fejlesztünk ki, melynek erőssége függ attól, hogy milyen a sérülés mértéke. Minél nagyobb ez a sérülés, annál jobban szenvedünk tőle ezért annál gyakrabban szorulunk a maszk viselésére. De csak akkor öltjük magunkra a maszkot, ha fenyegetve érezzük magunkat és védekezésre kényszerülünk.

Ha például azt érzed, hogy igazságtalanság ért, vagy te magad voltál igazságtalan, vagy attól félsz, hogy azt gondolják rólad, hogy igazságtalan voltál, akkor nagy valószínűséggel felveszed a merev maszkot, vagyis mereven és rugalmatlanul fogsz viselkedni.

Az igazságtalanság sérülésével élő nem mutatja meg érzéseit a külvilágnak. Sokszor maga elől is elzárja.
Az igazságtalanság sérülésével élő nem mutatja meg érzéseit a külvilágnak. Sokszor maga elől is elzárja.

Azonban ez a maszk, csak elfedi a sebedet, nem meggyógyítja azt. Segít túlélni az adott helyzetben.

Ez pont olyan, mint amikor sérülést szenvedsz, és beragasztod, hogy majd lesz vele valami, de igazából nem foglalkozol azzal, hogy kifertőtlenítsd, vagy elmenjél orvoshoz, ha mély a sérülésed. Ráteszed a tapaszt (maszkot), hogy ne is lásd, elfedd. Aztán majd jön valaki, aki hozzáér a tapaszod által elfedett sebedhez, te pedig csillagokat látsz a fájdalomtól. Ő pedig teljesen meglepődik, mert szeretettel közelített hozzád. Nem akart ő fájdalmat okozni neked. Valójában az okozza a szenvedésedet, hogy nem foglalkozol a sérüléseddel.

Nem a másik tehet arról, hogy neked fáj. Ennek ellenére megpróbáljuk kitalálni, hogy ki a hibás, ki miatt szenvedünk. Vagy úgy döntünk, hogy mi vagyunk a hibásak, ami ugyanúgy nem igaz, mint ahogy mások sem azok. Ahogy korábban is írtam a nem a sebünkkel vagyunk egyenlőek.

Az igazságtalanság sebe

Az igazságtalanság sérülésében szenved, az úgy érezheti, hogy:

  • nem tartják tiszteletben,
  • nem ismerik el erőfeszítéseit,
  • méltánytalanul bánnak vele,
  • nem fogadják el olyannak, amilyen,
  • nem szeretik,

ha nem tökéletes. De attól is rosszul érezheti magát, ha neki több jut, mint másoknak. Minden áron a az igazságra és a helyes viselkedésre törekszik és perfekcionistává válik.

Ezért különböző védekező magatartásformákat fejleszt ki:

  • kritikus lesz,
  • perfekcionista,
  • követelőző, akaratos
  • merev, rugalmatlan,
  • dogmatikus,
  • vagy az áldozat szerepébe bújik.

Ezt a sebet leggyakrabban a az azonos nemű szülőtől szerezzük, 4-6 éves korunk körül, amikor megtanuljuk, hogy másoktól megkülönböztethetőek vagyunk és teljes értékűek. Gyermekként, ha igazságtalanságot élünk meg, ha nem élhetjük meg az egyéniségünket, nem fejezhetjük ki önmagunkat, ha nem lehetünk önmagunk, mert szülein szigorúak, kritizálnak minket, komolyságot várnak el tőlünk, kevéssé intoleránsak velünk, akkor azt a megoldást választjuk, hogy elvágjuk az érzéseinktől magunkat, mert azt hisszük, hogy ezzel megóvjuk magunkat. Ezzel létre hozzuk magunknak a merevség maszkját.

Ha valaki elvágja magát az érzéseitől, az még nem jelenti azt, hogy nem érez. Sőt! Nagyon is érzékenyek a merev emberek, de nagyon jól eldugják maguk elől és a mások elől is. Ezért azt gondolják mások róla, hogy hidegek és érzéketlenek.

Igazságtalanság sebével élő úgy gondolja és érzi, hogy tökéletesnek kell lennie.
Igazságtalanság sebével élő úgy gondolja és érzi, hogy tökéletesnek kell lennie.

Nagyon korán megtanulják a merev maszkot viselő emberek, hogy jobban értékelik azt, amit csinálnak, mint azt, hogy létezik (PINE) Éppen ezért a teljesítmény nagyon fontos a számára, és a jó teljesítményért járó jutalmazás. Ha problémái vannak, akkor azt egyedül oldja meg (WATER VIOLET), és lehetőleg minél gyorsabban (IMPATIENS). Hiszen nem derülhet fény arra, hogy nem tökéletes (ROCK WATER). Gyakran szenved időhiányban, mert a tökéletes kivitelezésre törekszik és sok időt eltölt vele. Ha mégis láthatóvá válik, hogy gondban van, akkor is azt mondja, hogy. „Semmiség. Semmi gond!”. Ezzel is távol tartja magát attól az érzéstől, ami szenvedést okoz neki (AGRIMONY)

Ha a merev maszkot hordó ember biztos az igazában, akkor addig magyarázza a saját álláspontját, amíg a másik fél el nem fogadja azt (VERVAIN). Azt is megfigyelhetjük, hogy nagyon pontosan figyel a részletekre, miközben magyaráz.

Nagyon fél, hogy hibázik, ezért gyakran vár visszaigazolást, hogy amit csinál, azt jól csinálta. Rá is kérdez: „Ez így most jó?” Könnyen elpirul, amikor mások előtt beszél, mert fél, hogy butaságot mond (MIMULUS).

Nehezen kapcsolódik ki (VERVAIN). Mindig muszáj tennie valamit, mert, ha pihen, amíg más dolgozik, akkor bűntudata van, mert igazságtalannak tartja, hogy ő nem csinál semmit. Emlékezzünk csak arra, amit írtam korábban, hogy megtanulta, hogy a tettei alapján ismerik el és nem azért mert van (PINE).

Igazságtalanság Bach-virágai

Ahogy az előző fejezetben említett néhány Bach-virág az igazságtalanság sebének eltakarására szolgáló viselkedésminták – merevség maszkja) – alapján kerültek szóba. Most nézzük meg azokat az eszenciákat, amelyeknél az igazságtalanság központi helyet foglal el:

  • VINE – őt nem érdekli, hogy igazságos-e vagy sem, mert az ő szeme előtt csak a cél lebeg, és hogy azt elérje. Ezért átgázol mindenen és mindenkin. Érzelmeket elássa mélyre, így a szeretet nélküli igazságosság könyörtelenné és keményé teszi.
  • WILLOW – szerint az élet igazságtalan és kiszúrt vele. Sokszor kérdezi is, hogy: „Mivel érdemeltem én ezt ki?” Irigyel másokat azért, mert nekik jól megy soruk, mert több van nekik, vagy mert boldogabbak. Ezért megjelenik a düh is nála, morog, dohog és keserű lesz.
  • CHICORY – igazságtalansága, hogy őt nem szeretik eléggé és nem úgy szeretik, ahogy megérdemelné. Ezért ő ezt kicsikarja akár manipulatív úton is.
  • VERVAIN – igazságtalansága nem értékelik a munkáját úgy, ahogyan azt megérdemelné.

Annak az elfogadása és vállalása, hogy kik vagyunk, még azokban a dolgokban is, amelyek fájdalmat okoznak nekünk, része annak az útnak, amelyet a Bach-virágterápia javasol számunkra. Azonban ez nem azt jelenti, hogy egy seb egy virágeszenciát jelent, ez annál sokkal összetettebb, mert ahogy az előbb is írtam, összefüggéseiben kell eszenciát vagy eszenciákat választanunk a felszínre bukkanó érzelmeink, kötődéseink és meggyőződéseink alapján.

Szeretettel: Rabi Krisztina

Mik azok a Bach-virágeszenciák?

A Bach-virágok rendszere az érzelmi állapot harmonizálásán alapszik. A Bach-virágok szelíden, mellékhatásoktól mentesen képesek a belső egyensúlyunk megőrzésében és visszaállításában. Egy önsegítő és önmagát felfedezni vágyó egészséges ember útját támogató módszer, mely 38 virágeszenciából áll és a kiválasztásához és alkalmazásához egyszerű és könnyen megközelíthető megoldást tartalmaz.

A Bach-virágok szempontjából a legfontosabb, hogy MOST hogyan érzed magad. Ennek megfelelően kiválaszthatod az eszenciákat (maximum 7 félét), magad is. Kérheted Bach-virág konzulens segítségét, aki támogatóként és útmutatóként tevékenykedik azzal a céllal, hogy segítsen a rendszer megismerésében és abban, hogy önállóan is tudd használni a Bach-virágokat. Az eszenciák használata egyszerű, bárki alkalmazhatja.

Szedése egyszerű: 4×2 csepp egy pohár innivalóba naponta, de ha nem akarsz vacakolni ezzel, akkor közvetlenül a szádba is teheted.

“Amíg Lelkünk és személyiségünk harmóniában van, addig örömben és békében, boldogságban és egészségben élünk.” – dr. Edward Bach – Gyógyítsd Tenmagad (1931.)

Figyelmeztetés!

Mindig kérd ki orvosod vagy más szakképzett egészségügyi szakember tanácsát, ha bármilyen kérdésed van egészségügyi problémával kapcsolatban. A Bach-virág semmilyen körülmények között nem helyettesítheti az orvosi ellátást, és nem helyettesítheti a hagyományos orvosi kezelést sem, amelyet feltétlenül a kezelőorvosnak kell irányítania

0 válasz

Szólj hozzá!

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük