Utazás kutyával? – Benjinek sima ügy már

Utazás kutyával fejléc

Az utazás kutyával sok gazdinak okoz fejtörést, mert kedvencük fél és retteg, ha kocsiba kell szállni. Benji, a 13 éves, vak kutyusnak is egyenesen rémálom volt, ha az állatorvoshoz kellett menni.  Őfelsége gyakorlatilag a lakótelepi cimbikkel bandázik csak, de azt is csak módjával. Sokszor nehezen lehet sétára bírni, van, hogy egy kört alig hajlandó menni. Napközben nyugis kutyus, többnyire alszik, ha vendég érkezik, akkor viszont hangos ugatással jelzi örömét.

A kocsiba való beszállás, külön hadművelet volt eddig, amikor a kötelező vizitre kellett menni.  A párperces utat végig nyüszített és közben úgy remegett, mint a miskolci kocsonya. Gazdija ölében kucorodva várta, hogy véget érjen számára az utazás rémálma. A következő nehézséget az új helyek jelentették számára. Hiába volt ott a szerető gazdi, akkor sem találta helyét sehol. Félt, nyüszögött, lihegett, és minél hamarabb távozni akart. Még akkor is, ha más, számára ismerős kutyus, vagy ember volt a közelben.

Utazás kutyával a Bach-virágeszenciák támogatásával

Főhősünk, Benji

Innen szép nyerni

Elhatároztuk, hogy az októberi hosszú hétvégén elutazunk pár napra és visszük Benjit magunkkal. Gazdája teljes pánikba esett, hogy jó jó, de mi lesz a kutyussal, hogy fogja bírni a kicsit több, mint egy órás utat, hogy fogja érezni magát, amikor a szomszédba sem hajlandó bemenni? Szeretjük a kihívásokat, és tudjuk, hogy vannak varázs cseppjeink.

Az első kilométerek

Én bíztam a Bach-virágaimban, tudtam, hogy majd teszik a dolgukat. Az utazás reggelén Benjinek elkezdtük adagolni a RESCUE Elsősegély keverék + WALNUT + MIMULUS koktél. A RESCUE általánosan segíti a stressz oldásában, a pánik szerű félelem oldásában, a WALNUT (Dió) az új helyzethez való alkalmazkodást segíti, a MIMULUS pedig az ismert félelmek szere.

Utazás kutyával a Bach-virágkeverék támogatásával

A Bach-virág keveréket nem is bonyolult beadni.

Az első 20 percben Benji hozta a szokásos viselkedését, nyüszögött, remegett, lihegett, és az sem tudta, hogy hogyan furakodjon gazdája ölébe. Egy rövidke megálló után, újra kapott a keverékből, melyet 15 perc múlva egy újabb adag követett. Az vettük észre, hogy már nem nyüszög, aránylag nyugodtan fekszik gazdija mellett az ülésen, és az út hátralevő részét békésen viselte.

Megérkeztünk

Nagy megkönnyebbüléssel konstatálta kutyusunk, hogy véget ért a nagy utazás, az autó elhallgatott, és elérkezett a várva várt  kiszállás. Nagy megdöbbenésére azonban, teljesen új helyen landolt, ismeretlen szagok kavalkádja vette körül, ami egyben izgatottá és félénkké is tette. Óvatosan kezdte el felfedezni a terepet, kisebb nagyobb koppanások közepette.

Úgy nézett ki, hogy egész jól vette az akadályt, olyannyira, hogy az első séta alkalmával, ami kb. 1,5 km-es volt simán bandukolt, nem kellett nógatni, ahogy korábban. Nagyon örültünk a sikeres főpróbának, ami alapján az elkövetkezendő napokba betervezett kirándulásaink egyre kivitelezhetőbbé váltak. A nap hátralévő részében, még 3 alkalommal kapott 4 cseppet hősünk. Azt azért el kell mondanom, hogy nem volt hajlandó enni és inni sem nagyon, a helyét nehézkesen találta meg a házban.

Az éjszaka jól telt gazdija társaságában, végig aludt egy hangját nem lehetett hallani. Reggel arra lettünk figyelmesek, hogy áll az ajtóban, várja, hogy kiengedjünk. Innentől kezdve nem volt megállás, Benji feltérképezte a kert összes zugát, nem volt hajlandó bejönni a házba, sőt reklamált, ha erre próbáltuk rábírni.

Utazás kutyával. Benji a kertben

Benji a kertben.

A Kossuth kilátóhoz terveztük első utunkat, ami 20 percre volt a szállásunktól. Benjit beraktuk a kocsiba, a csöppeket Benjibe, és elindultunk. Az első napon tapasztal remegés és nyüszítés elmaradt, kicsit fészkelődve ugyan, de simán letudtuk, az oda tartó utat. És most jött az ámulat, főhősünk, önként és dalolva túrázott velünk, felkocogott a hegyre, majd le battyogott, és amikor visszaértünk a kocsihoz, akkor jelezte, hogy ő is velünk tartana a Pálos kolostorhoz Nagyvázsonyba. Hazafelé pedig, mint aki jól végezte dolgát, lefeküdt a kocsi padlójára és meg sem mozdult hazáig. 🙂 Gazdija el sem akarta elhinni, hogy ez megtörtént. Este a kertből alig lehetett becsalogatni, olyan volt mint, a gyerek, aki sötétedés után is kint akar játszani. Ezen a napon 5 alkalommal adunk neki a Bach-virág keverékből. Igény szerint, amikor láttuk, hogy kezd nyugtalanná válni, vagy nem találja a helyét.

Utazás kutyával autóban.

Hol van már a nyüszögő remegő Benji!

A következő napon Tihanyba mentünk. Az utazás ismét rendben volt,  a kocsiba beszállva egyből lefeküdt a padlóra és békés szuszogás kíséretében autókázott velünk. Tihanyba érkezve élénken, kíváncsian szaglászott, a tihanyi piac kavalkádját is elég jól kezelte, boldogult a tömeggel. Persze nem voltunk szívtelenek, nem gyötörtük az antik tárgyak nézegetésével, hanem kényelmes sétával ellavíroztunk a Balcsi partjáig. Az Apátsághoz vezető séta azonban már nem volt annyira az ínyére, mert nagyon zavarta a kopogós aszfalt, de hősiesen megküzdött a járda démonával és érdeklődően szaglászta a kutya turisták szagmintáit és helyi ebekét.

Hinni kell benne

Az utolsó napra teljesen megbarátkozott a hellyel, belakta a házat és a kertet, peckesen, farkát felvágva uralta a terepet, az addig félénk, és bátortalan kutyus. Sőt, amikor pakoltunk be az autóba, mert lejárt a szabadság saját maga akart beszállni az autóba.

Utazás kutyával, már sima ügy.

Várjatok, én is jövök!

Fantasztikus volt látni, hogy hogyan változik meg a viselkedése, hogy lesz napról napra, sőt óráról órára egyre bátrabb kutya. Kinyílt számára a világ, és olyan dolgokat tapasztalt meg, amit korábban még sohasem. Sokszor mondják, hogy hinni kell a Bach-virágterápiában, mert biztos csak akkor működik. A legjobb bizonyíték arra, hogy hit nélkül is működnek és teszik a dolgukat a gyógyírek, ha az állatokon tapasztaljuk hatásukat. Szerintem ennél nem kell több!

A Bach-virágeszenciák szelíden, mellékhatások nélkül kezelik a negatív érzelmi mintákat, a korlátozó viselkedéseket. Visszaállítják a belső egyensúlyt, mely akadályoz abban, hogy békében és nyugalomban éljünk.

Több tematikus kiadványukat is letöltheted a témában:

0 válasz

Szólj hozzá!

Want to join the discussion?