,

Stresszes életet élünk – felmérés készült

Stresszes életet élünk. Fejléc.

Stresszes az életünk ezt kutatások nélkül is tudjuk, mert rohanunk, teljesítünk, megfelelünk, elvállalunk, várakozunk, elmegyünk, féltünk, aggódunk. Saját bőrünkön tapasztaljuk. Ennek ellenére mégis jók ezek a számok, mert szembesítenek és elgondolkoztatnak.  És kérdéseket fogalmaznak meg.
Vajon mit teszünk azért, hogy ezen változtassunk? Teszünk-e érte egyáltalán?
Közel nyolcezren töltötték ki a Nők Lapja Egészség és a HáziPatika.com idei Nagy Egészségtesztjét. A negyedik alkalommal elkészített átfogó kutatás 49 kérdés segítségével igyekezett feltérképezni az olvasók életmódjának és általános egészségi állapotának minőségét.

Stresszes az életünk

Talán nem meglepő, hogy a válaszadók nagy arányban szenvednek a stressztől, ami számtalan módon kihathat szervezetünk egészségére.

  • 61 százalék vallja, hogy életében rendszeresen előfordulnak stresszes pillanatok,
  • 13 százaléknál pedig mindennapos a szorongás,
  • 25 %-a a válaszadóknak ítéli meg úgy, hogy feszültségtől mentesek a mindennapjai.

A kor előrehaladtával a stressz okozta nyomás is csökkenni látszik, míg ugyanis

  • a 20-29 éves korosztály 67 százalékánál rendszeresek a feszült pillanatok,
  • 65 felettieknél az arány 39 százalék.

Stresszes életünk így hat a testünkre.

Cigaretta, alkohol

Az egészségteszt eredményei alátámasztják a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatait, miszerint a magyar lakosság közel

  • harmada dohányzik rendszeresen, vagy gyújt rá alkalmanként egy cigarettára
  • köztük meglepően nagy számban, 26%-a 19 év alatti,
  • alkoholfogyasztás tekintetében viszont az online magazin olvasói egészségtudatosabbnak bizonyultak a magyar átlagnál: harmaduk állítása szerint soha, vagy csak nagyon ritkán fogyaszt szeszesitalt.

Sokan választják az alkoholt, a dohányzást, a gyógyszereket a stressz levezetésére. De sajnos ez nem megoldás. Azon kívül, hogy nagyon rossz hatással van a szervezetünkre, a problémákat sem oldja meg.

Mit tehetünk?

A belső harmónia megőrzése

Pszichoszomatikus betegségeknek azokat a betegségeket nevezzük, amelyek – bár szervi betegségek-, de kialakulásában rendkívül nagy szerepet játszik a lelkiállapot. A test és a lélek szorosan összefügg egymással, és ha a lélek sérül, az óhatatlanul kihat a testi egészségre is. Korábban már mi is írtunk arról, hogy a túlzott aggódás, és a stressz megbetegíthet.

Egy új tudományág, a pszicho-neuro-immunológia épp ezt a kérdést kutatja, és már teljesen bizonyított, hogy szoros kapcsolat van a lelki egészség és az immunrendszer között.A pszichoszomatikus betegségeknek hívják azokat a betegségeket, amelyeknek lelki okokat tulajdonítanak. Ide soroljuk a bélrendszeri problémákat, gyomorfájdalmakat, vérnyomás és szív problémákat, alvászavart, evészavarokat, fejfájásokat, allergiákat, csak, hogy néhány példát említsünk.

Bach terápia holisztikus gyógymód.

Bach terápia holisztikus gyógymód.

Az érzelmeink harmonizálása elengedhetetlen ahhoz, hogy jól érezzük magunkat a bőrünkben. Bach doktor módszere a Bach-virágterápia szelíden támogat minket a hétköznapok útvesztőjében. A 38 Bach-virágcsepp az érzelmeinkre hatnak, arra, hogy hogyan éljük meg a velünk és körülöttünk zajló eseményeket, és hogy hogyan reagálunk rá. Ahogy érzünk, ahogy reagálunk az mind lenyomatot hagy a szervezetünkben.
Nézzünk néhány általános esetet, melyek megnehezítik napjainkat, amik növelhetik diszkomfort érzésünket,  és az azokra való Bach-virágokat:

Ha nem tudod, hogy melyik is lenne neked való, akkor elsősegélyként használhatod Bach doktor klasszikus keverékét, a RESCUE cseppet. Ebben az az öt eszencia van, ami a nehéz helyzetekben átsegít.

Testmozgás, sport

A stressz egyik hatékony kezelési módja a sportolás, amelynek ráadásul számos más pozitív hatása is van egészségünkre. Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) heti 150 perc testmozgást javasol, ezzel szemben a válaszadók közel negyede kevesebb mint negyedórát fordít sportolásra. Húsz százalékuk heti 1-2 órát sportol, a WHO szerint ideális, 2-3 órás intervallumot pedig a válaszadók 12 százaléka jelölte meg. Heti hat óránál többet tíz százalékuk tölt aktív testmozgással.

Fizikai egészségmegőrzés

Az egészségmegőrzésre vonatkozó kérdésekből kiderül, hogy a válaszadók

  • 28% megfelelő időközönként jár szűrővizsgálatokra
  • 22% viszont még soha nem vett részt a súlyos betegségek diagnosztizálásához elengedhetetlen szűréseken.

Táplálkozás

A kiegyensúlyozott táplálkozás terén sem születtek kecsegtető eredmények: bár az ideális étrend szerint napi négyszer kellene gyümölcsöt és zöldséget, egyszer pedig tejterméket fogyasztanunk, a válaszadók felének mindkét élelmiszertípusból jóval ritkábban kerül a tányérjára.

Forrás: HáziPatika.com

0 válaszok

Szólj hozzá

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.